Scherpe pen boven politieke stem

‘Mijn weg ligt ergens in de sportwereld. Ik moet hem alleen nog weten vinden’

‘Mijn weg ligt ergens in de sportwereld. Ik moet hem alleen nog weten vinden’

Arno Gijsels (19), student Journalistiek aan de hogeschool Thomas More Mechelen is gebeten door de voetbalwereld. Ondanks zijn vader’s politieke achtergrond is hijzelf geen geboren politicus. Liever treedt hij in de voetsporen van sportjournalist Rik De Saedeleer. Met als finaal doel het verwerven van een leidersfunctie.

‘Het woord groen betekent voor mijn vader politiek engagement, terwijl ik een doodgewoon grasveld voor ogen heb’, klinkt het bij Arno.

Voor zover hij zijn jeugdjaren kan herinneren is hij als jonge knaap ondergedompeld in een milieubewust landschap. Zijn vader, voorzitter van de politieke partij Groen in Ranst, is hiervoor de oorzaak. ‘Ik ben fier op mijn vader, zoveel is zeker. Ik deel daarom ook graag zijn ideologie’, zegt Arno.

Doch uit hetzelfde hout gesneden is het niet zijn doelstelling om politicus te worden. De verantwoordelijkheid en verplichtingen tegenover de burger schrikt hem af. Hij voegt daaraan toe dat hij liever een gematigd standpunt inneemt. ‘Soms kleurt de partij iets té groen naar mijn mening en dat leidt tot fijne discussies aan de keukentafel’, lacht Arno.

Als fervente lezer van Sport/Voetbalmagazine weet hij als de beste alle laatste details uit voetballandschap. Hij concentreert zich daarbij vooral op de profdoelmannen. Dit laatste is te wijten aan zijn hobby als keeper bij KFC Broechem, een sterk provinciaal ploegje waar hij sinds 2008 deel van uitmaakt.

‘Mijn weg ligt ergens in de sportwereld. Ik moet hem alleen nog weten vinden’.  Zijn grote voorbeeld is Rik De Saedeleer omwille van zijn professionele en aangename presenteerstijl. ‘Als ik het zo ver kan schoppen als Rik ben ik een tevreden journalist’.

Leidersfiguur
‘Ik durf met fierheid zeggen dat ik een man ben van mijn woord’, vertelt Arno. ‘Ik vind het belangrijk, zeker in de journalistieke sector, dat je zonder gezeur onderling informatie kan uitwisselen’.  Deze solidariteit weerspiegelt zich ook in zijn vrije tijd als leider bij de jongerenvereniging Chiro Fonske te Emblem. ‘In het weekend maak ik graag tijd voor mijn 10 tot 12 jarige knapen. Drie uurtjes ravotten met mijn “rakkers” en al mijn stress is verdwenen’.

Deze rol als leidersfiguur wenst hij graag door te trekken naar het beroepsleven toe. ‘Ik wil niet in het middelpunt van de belangstelling staan, laat dit duidelijk zijn. Het verwerven van waardering of gewoon respect afdwingen is mijn grootste motivatie’, aldus Arno.

Een persoon die mikt op ambitie en de perfectie wenst te benaderen. Rechtuit, beleefd en weten wat hij wil in het leven zijn drie eigenschappen die horen bij de naam Gijsels.

Leave a Reply

